Orta Doğu’da, ABD’nin İran topraklarına düzenlediği hava saldırıları ve Tahran’ın Kuveyt ile Bahreyn’e füze ve insansız hava aracı saldırıları ile yeni bir gerginlik döngüsü başladı. İran Dışişleri Bakanı Abbas Araghchi, Hürmüz Boğazı'nın yönetimi konusunda çerçeve anlaşması dışında yapılacak her türlü müdahalenin bölgedeki gerilimi artırma riski taşıdığı uyarısında bulundu. Hürmüz Boğazı’nın yönetiminden İran dışında hiçbir kuruluşun veya ülkenin sorumlu olmadığını vurguladı. Ayrıca, herhangi bir müdahalenin deniz geçidinin yeniden faaliyete geçmesinde gecikmelere yol açacağını da ifade etti. Bugün, Amerikan güçleri, Hürmüz Boğazı’ndaki İran askeri altyapılarını vurdu. Hedefler arasında iletişim sistemleri, hava savunma mevzileri ile insansız hava araçları ve mayınların depolandığı tesisler yer aldı. Bölgedeki ABD Kuvvetleri Merkez Komutanlığı’na göre, bu operasyonlar, ticari deniz taşımacılığına yönelik İran’ın devam eden saldırganlığına bir yanıt niteliğinde. Bunun üzerine İran tarafından saldırılar düzenlendi ve Devrim Muhafızları, Kuveyt ve Bahreyn’deki 8 Amerikan askeri tesisini hedef aldıklarını ve imha ettiklerini duyurdu.
Son Güncelleme: 28 Haziran 2026 - 15:51
https://tr.news.rik.cy/tr/article/2026/6/28/orta-doguda-yeni-bir-gerginlik-dongusu-basladi/