İran yanlısı Hizbullah lideri, ABD’nin arabuluculuğunda Lübnan ve İsrail arasında imzalanan anlaşmayı “büyük bir hata” olarak nitelendirdi. Hizbullah lideri Naim Kasem, “Washington’daki çerçeve anlaşma aşağılayıcı, utanç verici ve ulusal egemenliğin satışı anlamına geliyor” dedi ve Lübnan hükümetini bu şekilde ülkenin topraklarının işgalini “meşrulaştırmakla” suçladı. Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Aoun, ABD’li mevkidaşı Donald Trump ile telefon görüşmesi yaptı ve ona Beyrut’un anlaşmanın uygulanması konusunda “sorumluluklarını üstleneceği” konusunda güvence verdi. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, çerçeve anlaşmasını memnuniyetle karşılayarak bunu İran ve Hizbullah için bir “darbe” olarak nitelendirdi. Öte yandan, İsrail’in aşırı sağcı Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir, anlaşmayı “büyük bir hata” olarak nitelendirdi. Ben-Gvir, yaptığı açıklamada, Lübnan hükümetinde Hizbullah’a mensup bakanlar bulunduğunu belirterek “Bu örgütün silahlarını el koyması konusunda Lübnan’a güvenemeyiz, bu silahları sadece İsrail askerleri imha edecek” dedi.
Son Güncelleme: 28 Haziran 2026 - 07:25
https://tr.news.rik.cy/tr/article/2026/6/28/hizbullah-lideri-lubnan-ve-israil-arasinda-imzalanan-anlasmayi-buyuk-bir-hata-olarak-nitelendirdi/