ABD, Cumartesi gecesi Pazar sabahına doğru İran’a karşı yeni bir saldırı dalgası başlattı. Buna karşılık Devrim Muhafızları, Kuveyt ve Bahreyn’deki Amerikan askeri tesislerini vurdu. İki taraf da 17 Haziran’da imzalanan kırılgan ateşkesi ihlal etmekle birbirlerini suçluyor, ABD Başkanı Donald Trump ise İslam Cumhuriyeti’ni yok etmekle tehdit ediyor. Cumartesi gecesi geç saatlerde, Amerikan savaş uçakları İran’daki 10 hedefi vurdu; askeri gözetleme altyapıları, iletişim sistemleri, hava savunma tesisleri, insansız hava aracı depoları ve mayın döşeme kapasitelerini hedef aldı. Bugün sabahın erken saatlerinde Devrim Muhafızları, Amerika’nın ülkelerine yönelik yeni saldırılarına misilleme olarak Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD askeri tesislerine füze ve insansız hava araçları fırlattıklarını duyurdu. Devrim Muhafızları, “Kuveyt’teki Ali el-Salem üssünde ve Bahreyn’in Salman limanındaki 5. Filo üssünde Amerikan silahlı kuvvetlerine ait 8 önemli tesisi imha ettiklerini” iddia etti. Devrim Muhafızları, “Her türlü düşman saldırısı, gerekçesi ne olursa olsun, önemsiz hedeflere yönelik olsa bile acımasız bir yanıtla karşılanacaktır” uyarısında bulundu. Kuveyt’te ise silahlı kuvvetler, füze ve insansız hava araçlarıyla gerçekleştirilen saldırıları doğruladı. Bahreyn’de hava saldırısı sirenleri çaldı ve yetkililer, vatandaşlara sakin olmalarını ve güvenli sığınaklara gitmelerini çağrısında bulundu.
Son Güncelleme: 28 Haziran 2026 - 07:26
https://tr.news.rik.cy/tr/article/2026/6/28/abd-cumartesi-gecesi-pazar-sabahina-dogru-irana-karsi-yeni-bir-saldiri-dalgasi-baslatti/